יום ראשון, 5 ביוני 2011

מסדרון דיאלוג



התמונה צולמה בבית בקיסריה.

לדברי האדריכל גיא וליקסון, הבית מאופיין ב-"מבטי אורך מקצה לקצה". בנוסף לכך, וליקסון תיכנן את הבית כך שנכנס אליו הרבה אור טבעי מבחוץ באמצעות חלונות גדולים וקירות זכוכית.

אחד ממבטי האורך שעליהם מדבר וליקסון נמצא בצילום מסדרון חדרי השינה אשר מתחיל בחדר ההורים המאופיין בדלת כניסה שחורה ומרשימה וממשיך עם מעקה זכוכית המקשר בין המסדרון למדרגות המובילות למרתף.

בצילום זה, המצלמה הוצבה ממש בקצהו של מעקה הזכוכית, מרחק מילימטרים ספורים (נאלצתי להוריד את מגן השמש והיו כמה רגעים של חרדה כאשר קירבתי בעדינות את העדשה למעקה).
התמונה מסתמכת על האור הטבעי שנשפך אל המסדרון מהחלון הנמצא מאחורי המצלמה. האור נופל על הקיר הימני ויוצר בו צלליות.
כדי שהאור יחדור למסדרון בצורה ישירה היה צורך לחכות לשעה המתאימה, שעת בין ערביים, שעה בה השמש נמוכה ויוצרת אור ישיר וצלליות ארוכות.
התאורה הלא-טבעית היחידה בפריים היא תאורת פלאש המאירה את הארון הלבן הנמצא משמאל לדלת חדר ההורים. הפלאש מאיר את הארון מלמעלה בזוית אלכסונית כדי להדגיש את התלת-מימדיות של החרכים החצובים בדלת.

התמונה משלבת את כל האלמנטים האדריכליים עליהם מדבר וליקסון:
  1. קו אורך שחוצה את הבית ומוביל, דרך מעקה הזכוכית, מהחלון המשקיף לגינה הקדמית ועד לדלת המרשימה של חדר ההורים.
  2. אור טבעי הנכנס לבית דרך חלונות גדולים.
יצירת התמונה והעברת המסר האדריכלי התאפשרה באמצעות דיאלוג עם האדריכל והבנת צורת המחשבה שהובילה לתכנון הבית.

צילום זה הוא חלק מכתבה צילומית שפורסמה במגזין בניין ודיור, גיליון 131, בדצמבר 2010.

מושי גיטליס - צילום אדריכלות וסטודיו
www.mgitelis.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה